Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?   
AKCEPTUJĘ

spswory@gmail.com

83 343 35 29

Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”

Szkoła Podstawowa w Sworach już po raz kolejny brała udział w ogólnopolskiej akcji: „Czyste powietrze wokół nas”. W dniach od 20.02. do 03.03.2023r. dzieci 5,6- letnie wzięły udział w programie przedszkolnej edukacji antynikotynowej prowadzonym przez panią Magdalenę Jaszczuk oraz panią Iwonę Chaniewicz. Program ma charakter profilaktyczny i polega przede wszystkim na uświadamianiu dzieciom szkodliwości dymu tytoniowego, jak również przedstawia sposoby radzenia sobie w sytuacjach codziennych, w których dziecko narażone jest na szkodliwe dla niego działanie dymu tytoniowego. Realizacja programu polegała na zabawie, dzięki której przedszkolaki zwiększyły wiedzę dotyczącą szkodliwości dymu. Dzieci zapoznały się z bohaterem programu – Dinkiem i piosenką o Dinku,  która towarzyszyła im w czasie realizacji zajęć edukacyjnych. W ramach programu dzieci miały zorganizowaną wycieczkę po okolicy, podczas której obserwowały różne źródła dymu, poszerzyły swoją wiedzę dotyczącą ich rodzajów i przyczyn wydobywania się. Podsumowaniem obserwacji było wykonanie prac plastycznych, które zostały zaprezentowane na wystawach na terenie przedszkola.Podczas zajęć dydaktycznych przedszkolaki zwiększyły wiedzę na temat szkodliwości dymu papierosowego oraz skutków palenia papierosów, dowiedziały się jak należy zachowywać się w zadymionych pomieszczeniach oraz jak sobie radzić, gdy inni palą papierosy. Dzieci wykonały również znaczki z napisem „Proszę, nie pal przy mnie”. Aktywnie brały udział w zabawach muzyczno-ruchowych, w ćwiczeniach oddechowych i chętnie mówiły o szkodliwościach zanieczyszczonego powietrza. Dzieci z ciekawością uczestniczyły w proponowanych zajęciach warsztatowych i były maksymalnie zaangażowane w te działania. Przedszkolaki  wykazały wysoki poziom wiedzy na temat palenia tytoniu i jego skutków. Program ogólnie był ciekawy, przydatny i potrzebny a także dostosowany do możliwości poznawczych dzieci przedszkolnych.