spswory@gmail.com
83 343 35 29
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki „Supermatematyk”
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki „Supermatematyk” realizowane w ramach projektu i prowadzone przez p. Barbarę Konkol zostały zakończone. Uczestniczyło w nich 26 osób, a byli to przede wszystkim uczniowie edukacji wczesnoszkolnej, a więc dzieci klas 1-3.
Celem tych zajęć było głównie:
Praca na zajęciach miała charakter nie tylko indywidualny, ale także grupowy co dało możliwość dzieciom współpracy i wspólnego zaangażowania, podziału ról i samodzielnym podziale zadań wyznaczonych przez nauczyciela. Była ona także dostosowana do wieku i możliwości każdego ucznia. Obserwowałam przebieg i efekty pracy każdego ucznia i stopniowałam w ten sposób trudności zadań. Ulubioną formą pracy dzieci były ćwiczenia i zadania praktyczne podczas, których uczniowie nie tylko utrwalali zdobytą na lekcjach matematyki wiedzę, ale poprzez różnorodność zadań świetnie się bawili.
W czasie zajęć starałam się stosować pozytywne wzmocnienia, co zwiększało pewność siebie dziecka i chęć uczestniczenia w kolejnych zajęciach. Wykorzystywane były również różnorodne pomoce dydaktyczne, a także różnorodne formy i metody pracy dostosowane do grupy wiekowej dziecka i indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Zajęcia zakończyły się wizytą w sklepie spożywczym w Sworach i praktycznym utrwaleniem posługiwania się pieniędzmi, a także odpowiednim zachowaniem się w miejscach publicznych. Dzieci były radosne i bardzo zadowolone z zakończenia w ten sposób zajęć.
Cele jakie sobie założyłam zostały zrealizowane. Mam nadzieję, że dzieci poprzez zdobytą pewność siebie chętniej będą aktywne na lekcjach matematyki. Dzieci zobaczyły także, że matematyka to nie tylko trudności związane z rozwiązywaniem zadań, ale świetna zabawa, która wyjaśnia wiele zagadnień matematycznych
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z biologii
W roku szkolnym 2024/2025 w ramach projektu „Programy rozwojowe szkół podstawowych w Białej Podlaskiej szansą dla uczniów” realizowane są w Szkole Podstawowej im. 1000- lecia Państwa Polskiego w Sworach zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z biologii. Prowadzi je Edyta Romaniuk - nauczycielka biologii.
Zajęcia te mają na celu wyrównanie różnic edukacyjnych, rozwijanie umiejętności praktycznych oraz zwiększenie zaangażowania uczniów w naukę przedmiotu.
Uczniowie wykonują m.in. obserwacje mikroskopowe, doświadczenia biologiczne. Rozwiązują także testy zgodne z tematyką zajęć oraz pracują przy użyciu różnego rodzaju pomocy dydaktycznych , np. modele komórek 3D.
Wszyscy uczniowie, biorący udział w zajęciach aktywnie oraz z zaangażowaniem w nich uczestniczą.
Wyrównanie braków edukacyjnych i zdobycie nowych umiejętności wpłynęło na ich podniesienie osiągnięć edukacyjnych oraz rozwijanie zainteresowań biologią.
Koło młodego podróżnika
Zajęcia mają na celu rozwijanie zainteresowań krajoznawczych i turystycznych uczestników. Poznanie codziennych czynności człowieka i wpływ jaki mają na stan środowiska. Dzieci poznają warunki życia roślin, zwierząt oraz sposoby ochrony przyrody. Założeniem zajęć jest przekazanie wiedzy, aktywizowanie uczniów oraz angażowanie ich w przygotowanie wyprawy/wycieczki.
Koło fotograficzne „Świat w kadrze”
Celem zajęć jest zainteresowanie i przybliżenie dzieciom technik wykonywania zdjęć. Poznanie sprzętu, warsztatu fotografa oraz sposobów ciekawego ujmowania fotografowanego świata, przedmiotów, postaci. Uczestnicy w sposób praktyczny sprawdzają swoje umiejętności fotograficzne przez co maja wpływ na rezultaty swojej pracy. Wyniki działań dzieci zamieszczane są na stronie FB szkoły jako fotoreportaż, co umożliwia zaprezentowanie swoich prac w postaci internetowej galerii zdjęć.
Koło języka polskiego
Program koła języka polskiego został opracowany z myślą o uczniach, którzy chcieli rozwijać swoje zainteresowania humanistyczne, rozszerzać wiedzę o kulturze i doskonalić sprawność komunikowania.
Główne cele i treści programu skupiały się wokół kształtowania umiejętności redagowania różnorodnych form wypowiedzi, wzbogacenia słownictwa czynnego i biernego, aktywizacji słownictwa biernego, wdrażania do zachowania wewnętrznego i zewnętrznego porządku wypowiedzi, zapobiegania powstawaniu błędów ortograficznych, interpunkcyjnych, frazeologicznych i słownikowych, nauki sprawnego korzystania ze słowników, encyklopedii i różnych tekstów kultury, wdrażania do stosowania zasad ortograficznych i interpunkcyjnych, doskonalenia umiejętności dokonywania autokorekty błędów, mobilizowania do pracy samokształceniowej nad poprawą biegłości
w czytaniu i rozumieniu tekstów.
Cele programu zostały osiągnięte poprzez różnego rodzaju aktywności uczniów na zajęciach, metody aktywizujące wpływające na atrakcyjność zajęć, dobór środków, metod i form pracy.
Odkryj w sobie odkrywcę
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej – język polski.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem poprzez zabawę z doświadczeniami
W roku szkolnym 2024/2025 w ramach projektu pod kierunkiem pani Iwony Chaniewicz odbyły się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej – język polski. Były to zajęcia rozwijające umiejętność czytania ze zrozumieniem poprzez zabawę z doświadczeniami pt. „Odkryj w sobie odkrywcę”. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w zajęciach interdyscyplinarnych łączących wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych połączonych z rozwijaniem czytania ze zrozumieniem. Uczniowie rozwijali umiejętność czytania krótkich tekstów ze zrozumieniem poprzez zabawę z doświadczeniami (eksperymentami). Uczniowie czytali instrukcje, wykonywali na podstawie opisu doświadczenia a następnie wyciągali wnioski z przeprowadzonych doświadczeń, czasami zapisywali swoje obserwacje i spostrzeżenia. Takie zajęcia wzbogacały słownictwo u uczniów a także rozwijały kompetencję mówienia z uzasadnieniem. Uczniowie sprawdzali się potem prowadząc zajęcia w przedszkolu, w grupie popołudniowej. Takie spotkania w przedszkolu były praktycznym egzaminem dla uczniów, czy potrafią korzystając z przeczytanej instrukcji przeprowadzić doświadczenia i zaangażować i zainteresować dzieci do zabaw z eksperymentami.
Odkryj w sobie talent
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej – język polski.
Rozwijanie umiejętności pisania i wypowiadania się
W roku szkolnym 2024/2025 w ramach projektu pod kierunkiem pani Iwony Chaniewicz odbyły się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z edukacji wczesnoszkolnej – język polski. Były to zajęcia rozwijające umiejętność pisania i wypowiadania się pt. „Odkryj w sobie talent”. Celem zajęć było uświadomienie uczniom, że każdy z nas ma talent, nieważne na jakim poziomie się uczy. Uczniowie z klas I – III pracowali na poziomie dopasowanym do indywidualnych możliwości. Karty pracy, zadania i zabawy językowe były zróżnicowane, zachęcały do kreatywnego myślenia i rozwijały różnie umiejętności – m.in., koncentrację uwagi, myślenie logiczne, utrwalały poznane zasady ortograficzne i interpunkcji. Uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swoich kompetencji językowych podczas prowadzenia zabaw teatralnych z przedszkolakami, zajęć czytelniczych czy też pogadanek na temat ulubionych bajek. A finalnie w czerwcu uczniowie sprawdzą swoje umiejętności językowe podczas rozwiązywania zadań i zagadek językowych.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki (kl.VIII)
W związku z realizacją projektu „Programy rozwojowe szkół podstawowych w Białej Podlaskiej szansą dla uczniów” w Szkole Podstawowej w Sworach odbywają się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla klasy ósmej. Celem zajęć jest uzupełnienie braków w wiadomościach matematycznych oraz przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty. Zajęcia pomagają również wyrównać dysproporcje w procesie kształcenia. Zajęcia wpływają m.in. na rozwój umiejętności matematycznych, logicznego myślenia, usprawnienia rachunków, rozumowania i tworzenia strategii. Podczas zajęć uczniowie utrwalają materiał programowy. Tematyka zajęć jest zgodna z podstawą programową, dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki (kl. V, VI)
W związku z realizacją projektu „Programy rozwojowe szkół podstawowych w Białej Podlaskiej szansą dla uczniów” w Szkole Podstawowej w Sworach odbywają się zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla klasy piątej i szóstej. Celem zajęć jest uzupełnienie braków w wiadomościach matematycznych. Zajęcia służą również do wyrównaniu dysproporcji w procesie kształcenia. Zajęcia przyczyniają się do podniesienia umiejętności matematycznych, pobudzają i rozwijają wyobraźnię. Wpływają na utrwalenie bieżącego materiału. Przyczyniają się do rozbudzania zainteresowania matematyką. Rozwijają talenty i zainteresowania uczniów. Wspierają kształtowanie umiejętności logicznego myślenia oraz jasnego formułowania wniosków. Tematyka zajęć jest zgodna z podstawą programową, dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego ucznia.
Zajęcia sportowe pozalekcyjne – cele, założenia i korzyści
Cele zajęć sportowych pozalekcyjnych:
Założenia zajęć sportowych pozalekcyjnych:
Korzyści z udziału w zajęciach sportowych pozalekcyjnych:
Higiena:
Odżywianie:
Zajęcia sportowe pozalekcyjne mają na celu rozwijanie umiejętności fizycznych, promowanie zdrowego stylu życia oraz integrację uczniów. Uczestnictwo w nich pozwala na poprawę kondycji, naukę pracy zespołowej i kształtowanie pozytywnych nawyków sportowych. Regularne treningi sprzyjają również rozwijaniu dyscypliny, odpowiedzialności i umiejętności radzenia sobie z porażkami. Dzięki takim zajęciom uczniowie mogą lepiej wykorzystać swój wolny czas, a także odnaleźć pasję do aktywności fizycznej, co może mieć korzystny wpływ na ich przyszłe życie.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne kl. 4
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne realizowane są w klasie 4 w wymiarze 40 godzin na podstawie opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Białej Podlaskiej.
Głównym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczennicy. Doskonalenie techniki czytania i pisania, stymulowanie rozwoju intelektualnego, zwłaszcza wspomaganie rozwoju w zakresie edukacji matematycznej, wzmacnianie zdolności koncentracji uwagi, usprawnianie pamięci oraz wzmacnianie procesów motywacyjnych do podejmowania wysiłku umysłowego.
Założenia i cele programu
Wsparcie uczennicy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprzez wspomaganie jej wszechstronnego rozwoju w tym:
Zamierzone cele osiągano poprzez:
Jest widoczny progres w zakresie doskonalenia techniki czytania ze zrozumieniem, stosowaniu zdobytych wiadomości w praktyce. Osiągnięto większą czytelność i estetykę pisma, wzmocniono umiejętności w zakresie edukacji matematycznej oraz wzmożeniu koncentracji uwagi i usprawnieniu pamięci.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne kl. 3
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne realizowane są w klasie 3 w wymiarze 40 godzin na podstawie opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Białej Podlaskiej.
Głównym celem zajęć korekcyjno- kompensacyjnych jest korekcja i kompensacja procesów poznawczych, które umożliwiają dziecku naukę czytania i pisania. Opanowanie umiejętności czytania i pisania stanowi jeden z najistotniejszych elementów nauki w ciągu pierwszych lat edukacji szkolnej. Niniejszy program jest propozycją ćwiczeń, które korygują i doskonalą umiejętność czytania i pisania u ucznia z objawami „ ryzyka dysleksji”.
Cele główne:
Cele szczegółowe:
Zamierzone cele osiągano poprzez:
Powyższe działania przynoszą pożądany efekt, jest znaczny progres w opanowaniu techniki czytania i pisania przez ucznia.
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne kl. 2
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne realizowane są w klasie 2 w wymiarze 40 godzin na podstawie opinii z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Białej Podlaskiej.
Głównym celem zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczennicy. Doskonalenie techniki czytania i pisania, stymulowanie rozwoju intelektualnego, kształtowanie wrażliwości i świadomości ortograficznej, wspomaganie rozwoju w zakresie edukacji matematycznej, wzmacnianie zdolności koncentracji uwagi, usprawnianie pamięci oraz wzmacnianie procesów motywacyjnych do podejmowania wysiłku umysłowego.
Cele główne:
Cele szczegółowe:
Zamierzone cele osiągano poprzez:
Powyższe działania przynoszą pożądany efekt, jest znaczny postęp w kształtowaniu pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz wzmocnieniu motywacji do pracy nad wyrównywaniem braków.
Jest widoczny progres w zakresie doskonalenia techniki czytania i pisania, uzyskaniu wrażliwości i świadomości ortograficznej, wzmocnienie umiejętności w zakresie edukacji matematycznej, wzmożeniu koncentracji uwagi i usprawnieniu pamięci.
Koło artystyczne „Bliżej sztuki”
Zajęcia Koła artystycznego „Bliżej sztuki” odbywają się w wymiarze 40 godzin. Na zajęciach sięgano po różne techniki malarskie, uczono się jak być kreatywnym, jak się nie bać tworzyć i uwierzyć w siebie oraz czerpać radość z tworzenia prac plastycznych.
Cele główne:
Szczegółowe cele i zadania
Celem stosowania różnych form wypowiedzi plastycznej było pobudzanie inicjatywy twórczej, rozwój wyobraźni, pomysłowości, zachęcanie do podejmowania nowych zadań, łączenie różnych technik w jednej pracy do indywidualnych rozwiązań. Na zajęciach zachęcałam uczniów do poznania i stosowania różnych technik plastycznych. Starałam się zawsze dostosować technikę do wieku i możliwości manualnych ucznia. Z moich obserwacji wynika, że nie każdy uczeń chętnie maluje np. farbami, jego widzenie świata na dwóch wymiarach kartki nie zawsze go satysfakcjonuje. Umożliwienie pracy w innych technikach stwarzało możliwość samorealizacji, zaciekawiało uczniów i było pewnym dopingiem do pracy twórczej. Stosowanie różnych technik uatrakcyjniało zajęcia, wzbogacało sposób plastycznej wypowiedzi uczniów.
Koło języka angielskiego klasy I - III
Koło języka angielskiego dla klas 1–3 ma na celu rozwijanie zainteresowań językowych uczniów poprzez zabawy, piosenki, gry językowe oraz proste dialogi i scenki sytuacyjne. Zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, sprzyjającej nauce poprzez ruch, rymowanki i kreatywne aktywności. Szczególny nacisk kładziony jest także na edukację kulturową – dzieci poznają zwyczaje, tradycje oraz ciekawostki dotyczące krajów anglojęzycznych, takich jak Wielka Brytania czy Stany Zjednoczone. Dzięki temu uczniowie nie tylko uczą się języka, ale też rozwijają otwartość i ciekawość wobec innych kultur.
Cele ogólne:
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Metody pracy:
Przykładowe formy pracy:
Efekty kształcenia:
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z języka angielskiego klasa 8
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów klasy ósmej skupiają się na kompleksowym przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty. Obejmują rozwijanie umiejętności słuchania, czytania, pisania oraz znajomości gramatyki i słownictwa tematycznego. Uczniowie poznają strategie rozwiązywania zadań egzaminacyjnych, analizują przykładowe arkusze i uczą się poprawnego formułowania wypowiedzi pisemnych. Celem zajęć jest nie tylko utrwalenie materiału, ale również zwiększenie pewności siebie i samodzielności w nauce języka angielskiego.
Cele szczegółowe i ogólne do realizacji podczas zajęć dodydaktyczno -wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy 8 przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty:
Cele zajęć (zgodne z wymaganiami egzaminacyjnymi CKE 2024/2025):
Cele szczegółowe na poziomie ucznia – zajęcia przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty
Uczeń:
EFEKTY KSZTAŁCENIA:
Koło sportowe kl. I - IV
Zajęcia sportowe przeznaczone dla dzieci z klas I-IV Szkoły Podstawowej w Sworach. Każdy z uczniów ma prawo uczestniczyć w zajęciach sportowych, które będą prowadzone przez nauczyciela wychowania fizycznego.
Podstawowym celem projektu jest inspirowanie do aktywności sportowej, pracy nad sobą, przełamywanie osobistych barier psychicznych.
Planowane efekty projektu (wpływ na dzieci i młodzież).
Realizacja projektu po pierwsze pozwoli na powszechne zapewnienie dzieciom uczestnictwa programie sportowym. Będzie ważnym wydarzeniem sportowo – wychowawczym, które przyczyni się do pogłębienia motywacji w pracy nad sobą i kształtowaniu swej osobowości. Będzie także okazją do wspólnotowego przeżywania spotkania, wymiany doświadczeń.
CELE OGÓLNE ZAJĘĆ SPORTOWYCH
11.Wdrażanie do systematycznej dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną,
OSIĄGNIĘTE CELE:
- uczniowie czynią postępy w rozwoju cech motorycznych
- stosują zasady fair play
- znają podstawowe przepisy gier i zabaw
- potrafią czerpać satysfakcję ze wspólnie spędzonego czasu
- potrafią asekurować
- są odpowiedzialni za bezpieczeństwo swoje i innych podczas zajęć
- są świadome potrzeby czynnego wypoczynku
- potrafi kulturalnie kibicować i uczciwie rywalizować
TEMATYKA:
1.Bieg jako zabawa – zabawy bieżne.
2.Raz,dwa,trzy start! Starty na sygnał z różnych pozycji.
3. Skaczę jak mała żabka. Skok w dal z miejsca.
4.Skaczę jak duża żaba. Skok w dal z rozbiegu.
5.Rzuty piłeczka palantową.
6. Sztafety wahadłowe z użyciem przyborów niekonwencjonalnych.
7. Podaj rękę – pomoc w pokonywaniu przeszkód w terenie.
8. Uwaga piłka! Szybka reakcja na przedmioty będące w ruchu.
9. Skok w wzwyż stylem dowolnym.
10. Bieg na krótkich odcinkach w szybkim tempie.
11. Bieg po prostej w zmiennym tempie.
12. Starty na sygnał z różnych pozycji w formie zabawowej.
13. Start z przyspieszeniem na odcinku startowym.
14. Skok w dal z miejsca i rozbiegu.
15. Zabawy i gry orientacyjne. Sztafety z przyborami.
16. Marszobieg z wykorzystaniem zadań sprawnościowych.
17. Przeskoki przez przeszkody.
EWALUACJA PROGRAMU
Aby stwierdzić, czy założone w programie cele edukacyjne są osiągane oraz czy proponowane formy aktywności fizycznej i organizacji zajęć są skuteczne otrzymam od uczniów informację zwrotną dotyczącą zmian w postawach, wiadomościach i umiejętnościach. Zmiany te będą podstawą do oceny programu oraz konieczności jego modyfikowania.
W ramach projektu "Programy rozwojowe szkół podstawowych w Białej Podlaskiej szansą dla uczniów" w Szkole Podstawowej w Sworach realizowane są zajęcia koła teatralnego, które prowadzi nauczycielka języka polskiego Violetta Więckowska. Grupa szesnaściorga uczniów z klasy piątej i szóstej przyjęła nazwę „Szkolny Teatrzyk Ble…ble…”
Zajęcia teatralne mają wpływ na całościowy rozwój psychofizyczny uczestników.
Ich celem jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych, kreatywności
i wyobraźni oraz budowanie pewności siebie. Poza tym stwarzają możliwość budowania umiejętności współpracy, rozwoju komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz nauki empatii.
Dzieci chętnie poznają tajniki gry teatralnej, a przy tym wspaniale się bawią. Wspólne działanie sprawia im radość, a efekty ogromnie cieszą. Kilka miesięcy wspólnej pracy zaowocowało spektaklami teatralnymi „Lokomotywa”, „Dla Niepodległej”, „Taniec Aniołów” zaprezentowanymi w środowisku szkolnym i lokalnym. W przygotowaniu jest przedstawienie „Kiedy króla boli ząb…”, którego premiera odbędzie się na Dzień Dziecka.
https://www.facebook.com/share/v/1BWax7xCgd/ Lokomotywa
https://www.facebook.com/share/v/16vak4Z2qb/ Odzyskanie Niepodległości
https://www.facebook.com/share/v/15MJRSeRTb/ Odzyskanie Niepodległości
https://www.facebook.com/share/v/15bD7GFn4D/ Odzyskanie Niepodległości
https://www.facebook.com/share/v/1Eh6h525QS/ Odzyskanie Niepodległości
https://www.facebook.com/share/v/18KZ9L49Gk/ Taniec aniołów
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z języka polskiego
W ramach projektu "Programy rozwojowe szkół podstawowych w Białej Podlaskiej szansą dla uczniów" w Szkole Podstawowej w Sworach realizowane są zajęcia wyrównawcze z języka polskiego dla klasy ósmej. Prowadzi je nauczycielka Violetta Więckowska. Ich celem jest uzupełnienie ewentualnych braków w opanowaniu wymagań ustalonych w podstawie programowej i przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty. Tematyka zajęć jest ustalona według potrzeb z zasadą indywidualnego podejścia do ucznia, co w zamiarze ma wyrównać ich szanse edukacyjne, motywować do nauki i samokształcenia.
.
Na podstawie ZARZĄDZENIA NR 0050.9.2025
WÓJTA GMINY BIAŁA PODLASKA z dnia 28 stycznia 2025 r.
dyrektor Szkoły Podstawowej w Sworach ogłasza rozpoczęcie rekrutacji do Oddziału Przedszkolnego
i klasy I Szkoły Podstawowej w Sworach
Zarządzenie wraz z harmonogramem czynności
Wszystkie dokumenty powinny być podpisane przez oboje rodziców/opiekunów prawnych. W przypadku gdy z różnych powodów nie ma takiej możliwości prosimy o przedstawienie podczas rekrutacji odpowiednich dokumentów lub wyjaśnień w formie oświadczenia.
Dokumenty należy składać w Punkcie Przedszkolnym.
24.02. (godz. 8.00) - 07.03.2025 r. (godz. 15.00)
Złożenie potwierdzenia o kontynuowaniu lub rezygnacji przez dziecko wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym
Deklaracja kontynuacji/rezygnacji
17.03. (godz. 8.00) - 31.03.2025 r. (godz. 15.00)
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
Rodzice/opiekunowie prawni dzieci, które rozpoczynają uczęszczanie do Punktu Przedszkolnego/Oddziału Przedszkolnego 1 września 2024 r. wypełniają poniższe dokumenty (Wniosek i ewentualnie dokumenty dodatkowe)
Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego przy szkole
Do 04.04.2025 r. godz. 14.00
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
07.04.2025 r. godz. 13.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
08.04.2025 r. - 11.04.2025 r.
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu, do którego zostało zakwalifikowane.
14.04.2025 r. godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Procedura odwoławcza
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
W terminie 7 dni od daty otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji.
Postępowanie uzupełniające do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
26.05. (godz. 8.00) - 02.06.2025 r. (godz. 15.00)
Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
Do 06.06.2025 r. godz.13.00
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
09.06.2025 r. godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
10.06.2025 r. - 16.06.2025 r. godz. 15.00
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu, do którego zostało zakwalifikowane.
18.06.2025 r. godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Harmonogram czynności Klasa I
17.03. (godz. 8.00) - 31.03.2025 r. (godz. 14.00)
Złożenie przez rodziców/opiekunów prawnych dzieci, które już uczęszczają do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Sworach lub zamieszkują w obwodzie Szkoły Podstawowej w Sworach zgłoszenia kandydata
Zgłoszenie kandydata zamieszkałego w obwodzie szkoły ubiegającego się o przyjęcie do klasy pierwszej
Zgłoszenie kandydata nie zamieszkałego w obwodzie Szkoły Podstawowej w Sworach:
Do 04.04.2025 r. godz. 14.00
Weryfikacja przez komisje rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
07.04.2025 r. godz. 13.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
08.04.2025 r. - 11.04.2025 r. godz. 15.00
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane.
14.04.2025 r. godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Procedura odwoławcza
W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
W terminie 7 dni od daty otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji.
Postępowanie uzupełniające do klas I publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Biała Podlaska
26.05. (godz. 8.00) - 02.06.2025 r. (godz. 15.00)
Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym
Do 06.06.2025 r.
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjecie do szkoły i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
9.06.2025 r. godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
10.06.2025 r. - 16.06.2025 r. godz. 15.00
Złożenie potwierdzenia woli zapisu dziecka w przedszkolu, do którego zostało zakwalifikowane.
19.06.2025 r. godz. 15.00
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Załączniki do wniosków:
- Oświadczenie o miejscu zamieszkania
- Oświadczenie zadeklarowanego czasu pobytu powyżej 5 godzin dziennie