Przyjście nowej pory roku- wiosny jest doskonałą okazją do tego, by uzmysłowić dzieciom jak wielkie bogactwo niesie ze sobą budząca się do życia przyroda. W naszym przedszkolu przygotowania do pożegnania zimy i powitania wiosny zaczęły się kilka dni wcześniej. Zmieniła się dekoracja przedszkola z zimowej na wiosenną.
Witając wiosnę 21 marca zorganizowano w punkcie przedszkolnym „Wiosenny Dzień”. Każde dziecko przyszło tego dnia w wiosennych kolorach i w wiosennym nastroju. Przedszkolaki wzięły udział w wiosennych zabawach muzyczno-ruchowych i chętnie angażowały się w różne wiosenne zadania. Rozwiązywały zagadki matematyczne o tematyce wiosennej, śpiewały piosenkę: „Maszeruje wiosna”, a potem odgadywały zagadki obrazkowe. Przedszkolaki sadziły cebule i z pomocą pań stworzyły wiosenny kącik przyrodniczy. A na koniec „Wiosennego Dnia” odbył się przyrodniczy quiz wiedzy na temat: „Oznak wiosny” i ogromną wiedzą wykazał się Staś Michalak. Każde dziecko dostało pamiątkowy dyplom i nagrodę, którą ufundowali Rodzice. Potem dzieci poszły na spacer, trzymając w rękach gałązki z zieloną bibułą, by w ten sposób przegonić Panią Zimę, a powitać Panią Wiosnę. Następne szukały oznak wiosny i jakież było zdumienie i radość, gdy było słychać śpiew żurawi i na chwilę pierwsze wiosenne promyki wyjrzały spoza chmur. Choć większości 21 marca kojarzy się z pierwszym dniem wiosny, to jest to także dzień zwrócenia szczególnej uwagi na potrzeby osób z zespołem Downa. 21 marca przypada także Światowy Dzień Zespołu Downa. To nie jest data przypadkowa i nawiązuje do obecności u osób trzeciego chromosomu w 21 parze chromosomów. Ideą tego święta jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na osoby z zespołem Downa i ich potrzeby. Symbolem zespołu Downa są kolorowe skarpetki będące synonimem niedopasowania społecznego.
> >